Stavba velkého e-shopuCandy.czs B2B sekcí
E-shop candy.cz byl velkou výzvou pro náš webařský tým...
Co bylo součástí webového projektu?
Hladký přechod z Drupalu na WordPress
Zachování původního designu
Migrace uživatelských účtů a historie objednávek
Import produktů ze systému Helios
Obousměrná integrace se systémem Helios
Jednoduchá velkoobchodní sekce
Několik UX vylepšení - košík, platby, upsell
Prémiové verze pluginů a vývoj několika pluginů
Výsledky
Za 4 měsíce
od zahájení prací jsme projekt předávali.
Přes 15 000
uživatelských účtů bylo migrováno.
Více než 45 000
objednávek se přesunulo do WordPressu.

Klient: Candy, s. r. o.
Termín: červenec – říjen 2024
Typ projektu: e-shop
Tým: Petr Kalous, Lubomír Martinek, Jitka Klingenbergová, Martin Kučera
Hlavní požadavky a cíle projektu
E-shop candy.cz vyžadoval modernizaci kvůli zastaralé verzi CMS Drupal. Místo nákladné aktualizace stávajícího řešení se klient rozhodl pro kompletní migraci do WooCommerce na platformě WordPress s cílem zjednodušit správu a údržbu e-shopu.
Klíčové požadavky projektu zahrnovaly bezproblémový přenos všech uživatelských účtů a kompletní historie objednávek, spolu s oboustrannou integrací se systémem Helios. Zachování známého uživatelského rozhraní bylo prioritou – změny se soustředily pouze na drobná UX vylepšení, aby přechod byl pro zákazníky co nejplynulejší.
S ohledem na budoucí udržitelnost systému klient preferoval využití standardních WordPress pluginů namísto zakázkového vývoje.


„Potřebujeme, aby si zákazník změny vůbec nevšiml a zůstala mu v jeho účtu historie objednávek z minula.“
Zdeněk Dvořák – majitel Candy
Původní řešení e-shopu
CMS: Drupal (verze neznámá, nikdy nebyla detailně zkoumána).
Problém: Potřeba modernizace, zlepšení uživatelského prostředí, zjednodušení správy e-shopu a lepší možnosti integrace s dalšími systémy.
Stav původního řešení: Zastaralé, nemožnost jednoduché aktualizace. Musel by se vyvinout téměř celý nový e-shop, proto si klient vybral jinou platformu.
Výzvy spojené s migrací dat
Uživatelé a hesla: Nutnost migrace uživatelů a zachování hashovaných hesel pro bezproblémové přihlášení.
Objednávky: Převedení objednávek včetně všech detailů (produkty, historie).
Obsah: Zachování struktury obsahu včetně kategorií, produktů a přidružených metadat. Produkty se importovaly z XML poté se musely zpětně přiřadit k objednávkám.
Dodací adresy uživatelů: Protože jde i o velkoobchodní zákazníky, kteří mají více provozoven, museli jsme importovat i všechny jejich doručovací adresy.
Košík a přihlášení do velkoobchodní sekce


Architektura nového řešení
CMS: WordPress
E-shop: WooCommerce
Velkoobchodní sekce: Řešeno kombinací pluginů a customizací kódu
Hosting: managed WP Hosting
Databáze: Přechod na strukturu přizpůsobenou WooCommerce hi speed storage


Klíčové pluginy – seznam a účel
Tuto část případové studie považujeme za své know-how. Prozradíme, že jsme použili celkem 21 pluginů na pokrytí následujících funkcí:
1. Velkoobchodní sekce, správa cenových pravidel, skupin zákazníků, omezení produktů dle rolí a další specifické B2B funkce
2. WooCommerce – základní e–shopová platforma pro WordPress
3. Pokročilé filtrování produktů podle různých kritérií
4. Hromadná správa produktů a jejich parametrů
5. Přizpůsobení e-mailových šablon, zejména ve spojení s dynamickými daty z velkoobchodní částí e-shopu
6. Rank Math SEO – optimalizace pro vyhledávače
7. Fluent Forms a Fluent SMT – formuláře pro zákaznické interakce a e-mailové notifikace, nastavení SMTP na MS Exchange
8. Generování a správa čárových kódů produktů
9. Toretpluginy – zpracování plateb, dopravy a dalších služeb, správa fakturačních údajů, české oslovení, lokální přizpůsobení e-mailů a zákaznické komunikace
10. Optimalizace rychlosti načítání stránky
11. Images to WebP – konverze obrázků do formátu WebP pro lepší výkon
12. Specifické úpravy na míru woocommerce šablony
13. Migrace dat z Drupalu
14. UpdraftPlus – zálohování a obnova webu
15. Loco Translate – překlady textů na webu a v pluginech
16. Testování přístupů s různými rolemi uživatelů
17. Oxygen Builder a OxyExtras – design a přizpůsobení šablon e-shopu
18. Integrace zákaznické podpory
19. Číslování objednávek
20. Complianz | GDPR/CCPA Cookie Consent – řešení souhlasu s cookies a GDPR
21. Zobrazení variant balení produktů
– zakázkový plugin vytvořený na míru pro výpis a výběr variant produktů s podrobnostmi
– funkce zahrnují AJAX popup při přidání zboží do košíku. Jsou zde dvě verze, jedna pro B2B a druhá pro B2C.
– B2B: Kompletně odlišné zobrazení na frontendu, optimalizované pro velkoobchodní zákazníky. Obsahuje funkce jako hromadný výběr variant a specifické cenové úrovně.
– B2C verze: Přehledné zobrazení pro maloobchodní zákazníky s důrazem na jednoduchost výběru.

Velkoobchodní sekce
Způsob implementace:
Role a skupiny uživatelů
Dynamická cenová pravidla podle skupin uživatelů
Omezení přístupu k určitým produktům na základě rolí
Speciální platební a doručovací možnosti pro velkoobchodní zákazníky
Problémy při implementaci:
Největší problém je při tvoření XML feedu uživatelem, když je ve špatné skupině.
Testování zobrazení různých cenových úrovní
Největší výzvy projektu
Zacyklení při zátěžových testech: Server neunesl kombinaci vysoké zátěže a špatné optimalizace pluginů.
Komplexní datová migrace: Nutnost ručního ladění kvůli odlišným datovým strukturám
Párování objednávek s produkty: Jakým způsobem spojit již neexistující produkty s objednávkou
Čištění databáze: mazání spamu (objednávek a účtů) přeneseného z Drupalu

Způsob testování
Funkční testy: Ruční pokrytí kritických cest e-shopu
Zátěžové testy: Použití simulací uživatelů, při vysoké zátěži došlo k pádům způsobeným neefektivními dotazy do databáze.
Výsledky testů: Optimalizace kódu pluginů vedla ke stabilizaci chování.
Výsledky a dopady na e-shop
Pozitivní: Jednodušší správa produktů a objednávek
Pozitivní: Snazší integrace nových funkcí díky ekosystému WordPress
Pozitivní: Zvýšení výkonu a rychlosti webu
Negativní: Nutnost zaškolení správců e-shopu
Co bychom dnes udělali jinak?
Každý projekt je unikátní a potýká se se specifickými výzvami. Ani zde jsme se neubránili několika hodinám práce navíc oproti původnímu plánu. Kdybychom se do tohoto projektu pouštěli nyní, udělali bychom pár věcí jinak:
Důkladnější analýza původních dat: Věnovali bychom více času detailnímu pochopení rozdílností B2B a B2C sekcí před zahájením migrace dat.
Důkladnější testování: Vyhradili bychom v rozpočtu více času na zátěžové testy, simulace reálných podmínek a dodatečné úpravy.
Časová rezerva: Zahrnuli bychom do rozpočtu na projekt delší časovou rezervu pro řešení neočekávaných problémů.
Přejít na živý web
Tvůj úspěch je i naším úspěchem!!
#nejlepšíeshop #TOPeshopy #WordPress #webdesign #pluginynamiru #design&marketing
Chceš být v klidu s vědomím, že tvoje firma a značka jsou ve správných rukou? Pojďme spolupracovat!
Naši spokojení klienti
Zlepši svou akvizici ještě dnes
Rychlá zpráva | poptávka:
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Služby a výroba
Rychlý kontakt
Fakturační údaje
Sonet Studio, s. r. o.
Korunní 2569/108
101 00 Praha – Vinohrady
IČO: 17517036
Sleduj nás i na sociálních sítích
